که در سال گذشته 255 فقره تصادف تریلیهای هوو، منجر به مرگ 118 نفر شده است. همچنین 13 درصد تریلیهای وارداتی کشور هوو است، اما این تریلیها در 23 درصد تصادفات تریلیها نقش دارند.
در این جلسه همچنین تاکید شد: استانهای هرمزگان و تهران دارای بیشترین تصادفات تریلیهای هوو بوده و در 2 ماهه نخست سالجاری نیز 38 تریلی هوو در تصادفات مقصر بودهاند.
سرهنگ علیرضا اسماعیلی، فرمانده پلیسراه در پایان این جلسه درباره تصمیمات اتخاذ شده گفت: مقرر شد در کمترین زمان ممکن، نسبت به آموزش رانندگان هوو اقدام شود و کنترلهای ویژهای صورت گیرد.
همچنین شرکت ایران خودرو دیزل موظف شد نسبت به فراخوان تریلیهای هوو از طریق 100 نمایندگی فعال خود برای رفع نقص اقدام کند که بر این اساس تردد تریلیهایی که رفع نقص نشده باشند، در کشور ممنوع میشود.
وی با اشاره به اینکه تیمی ویژه موضوع تریلیهای هوو را در کشور بررسی میکند، افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد نسبت به نصب GPS روی تریلیهای هوو هرچه سریعتر اقدام شود.
از سوی دیگر، ایستگاههای کنترلی نیز در محورهای کشور برای بررسی وضعیت تریلیهای هوو تشکیل میشود.
مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران 18 آذرماه سال گذشته در نامهای پیرو شکایتهای وارده از سال 86 درباره کیفیت خدمات پس از فروش تریلیهای هوو به مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل اعلام کرد که نواقص متعددی در اجزای مختلف این خودرو از عیوب مرتبط با موتور و مجموعه سوخترسانی گرفته تا گیربکس و کلاچ، دیفرانسیل، سیستم ترمز فرمان و جلوبندی و بدنه و غیره نشانگر نبود اعمال کنترلهای کافی بر کیفیت ساخت و عملکرد تریلیهای وارداتی قبل و پس از واردات است.
در این جلسه همچنین نماینده شرکت ایران خودرو دیزل نیز پیشنهادهایی را برای رفع نقص این تریلیها اعلام کرد.